« あほみどろの美容院。 | Main | あほみどろの新聞。 »

March 16, 2005

「ファントム/スーザン・ケイ」感想。

ゲッ、やばい何コレ!?
ちょっと、そこのファントム萌えの奥さん!
こちらお読みになりました!?
すんごい面白いんですけどッ!

と、上巻を読み終わって大興奮。
こりゃいいや!と読み始めた下巻の途中から、
なんだか雲行きが怪・・・。
・・・・・・・・。
うわあああ、騙されたー!!!!

うっわー、もったいない!もったいなさ過ぎる!
あまりに上巻と下巻の内容に差があるので、
感想も別々に書かせていただきます。

【上巻感想】

はっきり言って、最初舐めて読み始めたんですよ。
女性作家の作品だから、どーせ、あれでしょ?
設定とかキャラとか色々勝手に改変しちゃって、
ハーレクインロマンスばりに、
セクシーでワイルドでキラキラしたファントムが出て来て、
クリスティーヌも読者も皆まとめて、
めくるめくような夢の世界に連れて行っちゃうんでしょ?
・・とか思ってたら全然違くて。

まず、原作の理解度が尋常じゃない。
ちょっと齧って、ネタにしたような適当な作品じゃなかったです。
3回原作を違う版で読んだmidoroも忘れているような
細かいネタを引っ張って来て、
上手いことストーリーの中で生かしたり、
後の展開のために伏線を張ったり、
オリジナルキャラや設定を違和感なく混ぜ込みながら、
原作で語られなかったファントムのバックグラウンドや、
ストーリーの穴の部分も、丁寧に丁寧に
順を追って補足説明(というか創造)してくれているので、
原作で荒唐無稽に見えた突拍子のない場面や、
謎だったファントムの心理、行動、
意味不明の発言にも納得が行きます。

作者が一番語りたかったことは、やはり、
溢れんばかりのファントムへの愛・愛・愛!!!
なのですが、そこで描かれているのは、
原作から乖離してしまった、いい加減なファントム像ではなく、
あくまで原作の細かい設定、原作での発言をベースに
ディテールを肉付けされたファントムなので、
こちらも全然無理がありません。

更に、原作にはなかったファントムの魅力が大・爆・発☆
心情、台詞、立ち居振る舞いなど、
原作の「興奮しやすくて子供っぽくて
マヌケで可愛いファントム」から
マヌケさだけをイイ感じに取っ払って、
純粋さとお茶目さとカッコ良さは残したという、
まさにmidoroの理想のファントムそのもの!でした。

原作にもファントムのカッコいい要素はあったのに、
心理描写に全然触れられてなくて、こちらが全然
感情移入出来なかったせいで、カッコ良さなんて
ほとんど吹っ飛ぶくらいマヌケに見えたものですが、
同じ素材も、料理法を変えればこんなに味が違うのか!
って感じです。

まあ、こちらのファントムは、
ちょっとカッコ良過ぎる気がしなくもないですが、
2004年の映画版ファントムを見て、
胸がキューンとしてしまった人は、間違いなくやられるはずです!
原作のファントムが好きな人も、これくらいなら、
多分許せるんじゃないかと思います。

んー、これは・・・、あれだな!同人誌だ!!!
原作を読み込んで読み込んで、
行間を読み取って読み取って、
「こうだったらいいなあ~!!」
「いや、こうだったに違いない!!」っていう
乙女の夢を山盛り詰め込んだ小説です。激モエ。

そして、ただの夢見がちな同人誌で終わらないのが、
各国を彷徨うファントムを追いかけて、
ワールドワイドな展開になってるところ。
原作キャラもオリキャラも含めて
ファントムに関わる様々な人物が登場し、
彼らの人生や心理も丹念に描かれているので、読み応えあり!
特に原作キャラなんて、設定も行動も原作そのままなのに、
ちょっとしたエピソードがプラスされるだけで、
いきなりキャラが生きて動き始めますね。

時代考証が合ってるのかどうかは
midoroには判断つかないんだけど、
19世紀後半の風俗とか技術についても詳しく
書かれていて、ファントムが学ぶ建築や音楽の描写は、
それだけで面白く読めるくらい。

あと多分、訳も良いです。
翻訳物とは思えないくらい、滑らかな文章。
ファントムの喋る口調も理想的だし!
でも、現代的で読みやす過ぎるので、
逆に、19世紀の人がこんなこと言うか?
こんな風に考えるか?っていう疑問は
ところどころありますが。

ともあれ、ルルーの原作をエンタメアレンジすると
こうなりました!!っていう、大変良い見本です。
ロイド=ウェーバー版のオペラ座もあんなに面白いんだから、
やっぱり原作って、ネタとしては美味しかったんですね。
ただ、書かれた時代が時代だし、ルルーがルルーだから
原作は訳わからん荒唐無稽な話で終わってしまいましたが。

ということで、上巻を読み終わったとき、
スーザン・ケイ様、舐めててすみません!!
midoroのこと、殴っていいよ!

・・・って思ったのに!!

ということで、【下巻感想】

下巻も途中までは素晴らしく良かったです。
原作では一言で済まされてるような、
オペラ座の建設や、当時のパリの荒れっぷりについても
ページを割いて詳細に語られているし、
ファントムを取り巻く人間関係にもホロリとさせられて。
なんだ、ファントム、いい人に囲まれてるじゃん!
世の中悪い人ばかりじゃないよ!とか、
感情移入して、登場人物のことが好きになっちゃったりして、
ここまでは大したツッコミどころもなく、
非常に丁寧で良心的な小説だったのです。

なのに、なのに、なのに!!
クリスティーヌと出会ってからもうダメ。
全然ダメなんですよ!

同人誌もそうなんですけど、
原作からネタとかヒントを拝借して、
作者が自分で掘り下げて作った部分については、
ものすごく詳しくて面白いのに、
原作で実際に書かれていたシーンを焼き直すときは、
「皆がもう知っていることを書いている」という意識があるせいか、
やけに説明が簡単になっちゃって、
サラッと流すだけで終わっちゃうんですよね。
「1回書かれていることを、もう1回書いたって
仕方ないじゃない」って感覚でしょうか。

今まであんなにファントムを取り巻く
人物や事件について詳しく描かれていたのに、
これまでの展開が嘘のように、クリスティーヌ以降の人物は、
取って付けたような簡単な描写しかなされず、
何も魅力がありません。
ただの脇役としてしか存在していなくて、
これじゃ原作と同じ!いや、それより悪いよ!!
支配人2人がどんなにコミカルに描かれるのか、
すっごく楽しみにしてたのに!
マダム・ジリーやメグだってそうだよ!
もっとフィーチャーしてよ!勿体ないよ!

そして、大ショックだったのは、
ここまでこれほど原作に忠実にやって来たというのに、
一番最初に言ったような、原作の展開を無視して、
ネタや設定を借りて勝手にアレンジした、
「作者の素敵な夢のお話」になってしまったのです。
詳しくは、後のネタバレ感想で触れますが、
大河ドラマが突然、甘々の安っぽい昼ドラ、
もしくは少女マンガに変わってしまいました。
上巻が理想的だっただけに、
下巻のこの変貌ぶりには心底ビックリ&ガックリ。
ああ、やられた~、って感じです。

とはいえ、こういう本は多分オペラ座ファンしか
手に取らないだろうとは思いますが、
これを初めて読んだ人でも、
この本をきっかけにオペラ座にハマれるくらいの
面白さ、威力はあると思うし、
変な思い入れがなければ、
ファントムの人生を半世紀かけて追いかけた、
ドラマチックな小説として普通に楽しめると思います。

そして、midoroと違って、
2004年のロイド=ウェーバーの映画が好きな方は、
割とこのラストが許せるのではないかと思います。
2004年版映画は、原作とは違って、
割と男女としての三角関係が成立してるし。

映画のファントムを見て、そのセクシーさにめろっとなったり、
ファントムの想いの切なさに涙したり、
「なんでクリスティーヌはラウルと行っちゃうの!
どう考えたってファントムでしょお~!?
と思った皆様には、この小説、
結構いい線行くと思うので、是非読んでみて下さい。


【以下、ネタバレ&ツッコミ&心の叫び】
       ・
       ・
       ・
       ・
       ・
       ・
       ・
       ・
ああああああああ、もう、何で原作の設定を
変えるかなー!!不満!!
そのまんまじゃ、わざわざ焼き直した意味がない、
読者を驚かせなきゃ、って気持ちはわかるけど、
いくらなんでもこれは夢見すぎでしょう!
最後、大甘のラブストーリーじゃないですか!
これだから、女性作家は!とかまた偏見言っちゃうよ!

まず、ファントムがどんどんやばくなる。
猫を拾ったあたりで、これはいかーん!!
と思いました。
上巻の、自分が迫害を受けて来た分、
女子供や動物、貧乏人、弱者に優しいファントム、という
キャラ設定には説得力があったと思うけど、
いくらなんでも、猫拾って可愛がるのはファントムじゃないだろう!
拾ってその後適当に放っておくならともかく、
いちゃいちゃしてるし。撫でたり笑ったり抱き上げたり。
猫がちょっとワガママやっても、笑顔で許すファントムって!?

そして、クリスティーヌ、猫にやきもち焼いてるし。
嫉妬してファントムにあたりますが、
ファントム、何のことだかわからずキョトン。
クリスティーヌも、16、7歳かと思いきや
この小説では20歳にもなるというのに、更に夢見がちで
天然で小さくて華奢でか弱い少女みたいになってて、
ファントムの気持ちを察することが出来ません。
これも何というか、少女マンガのステロタイプだよなあ。

ファントムがクリスティーヌといると
好き過ぎておかしくなっちゃうから
クリスティーヌをわざと遠ざけようとしたときなんて、
私のこと嫌いなんだわ!とかって誤解して怒ってみたり。
ああ、痛いし痒いよ~!!!
止めてくれ、恋の鞘当てみたいな展開!
midoroもこういう見え見えなのは嫌いじゃないですが、
オペラ座にそんな恋の駆け引きは要らないんだ!

ファントムも、上巻のクールなカッコ良さは
どこに行っちゃったの?ってくらい、
下巻ではマヌケさが全開になって来ます。
恋に狂った馬鹿者として読めなくもないけど、
ファントムとクリスティーヌが一緒に歌おうとする場面なんて、
ファントムは花嫁が登場する歌を選んで、
気分を出すために、これを着て歌いなさい、
とか白々しく言って、花嫁衣裳を出して来たりします。
だから、おかしいだろ?!

何の疑問も持たず、おとなしく衣装を着るクリスティーヌ。
そして歌い出しますが、ファントムが途中で
ストップかけます。不思議がるクリスティーヌ。
ファントム、このまま続けたら、
犯してしまうところだった
って、ヤメロー!生々しい!!ハーレクインか!
そういう性的な匂いが一見感じられないのが、
オペラ座のいいところなんだってば!!

とにかく、midoro的には、クリスティーヌはファントムに
男性として惹かれちゃダメなんですよ!!
音楽の天使としては慕っても、1人の男としては愛せなかった、
彼に寄せるのは尊敬と同情、
そして憐れみの念じゃないと嫌なんだよー!!!
どっちかというと、女としての愛情じゃなくて、母性でしょう!

なのに、クリスティーヌもう、
ファントムにめろんめろんですもん!!何コレ!
地下ではファントムの世話を甲斐甲斐しく焼いてみたり、
触れられそうになってドキドキしたり、
ファントムがいないと寂しい、1人にしないで・・・。
って、原作と正反対じゃん!!
優しくてハンサムで非の打ち所のない彼より、
なぜか危険な香りのするあの人に惹かれてしまうの・・・。
ってもう古今東西!ベタ過ぎますって。

一番ゾッとしたのは、
ファントムが初めて愛した女性、クリスティーヌの顔が
ファントムの母親と瓜二つだったという設定。
これ、すっごい嫌なんですけど・・!!
マザコンていうか、ほんとファントムは母親以外の
誰にも心を開けなかったみたいじゃないですか。
全然母親と関係なくて、ただ歌声とクリスティーヌ自身の
魅力に惹かれた方が、よっぽど初めての「恋」って感じで
いいと思うんだけどなあ。なんで、こういう分かりやすい理由を
設定しちゃうんだろ。

それから、クリスティーヌが産んだ子は、
ファントムの・・・っていうのも嫌!!
2人はヤッちゃいけません!!!
ファントムの才能と、本来そうあるべきはずだった
美貌を受け継いだ子、っていうのは
普通のメロドラマだったらお約束のネタだし、
それでいいけど、オペラ座ではダーメー!!
原作の、クリスティーヌがファントムにキスしたといっても、
額だけで決して唇は許さなかった、っていう硬くなさがいいの!
なのに、ファントムはそれで大喜びして
救われちゃった、っていう切なさがいいんだよー!!

あと残念なのは、ラウル、キャラ弱ー。
もうちょっと良く書いてあげればいいのに、
作者はファントムのことしか眼中にないので、
ラウル踏んだり蹴ったりです。
原作ではいいとこのおぼっちゃんで
右往左往するキャラなのに、やけに悪い人になってる。
友人に向かって言ってましたよ!
「この酔っ払いの豚野郎!」
ぶっ、!ぶた!?
ラウルはそんなこと言わないよー!!紳士だよ!?
ラウルはクリスティーヌ以外の女を知らない、とか
またそういう小ネタも要らないっての!

ということで、散々文句付けましたが、
誉めるところも沢山あります。

クリスティーヌと出会って、
恋に狂ってからのファントムには全然魅力を感じないのですが、      
それまでのファントムはひっじょーに良かった。
萌えです。大萌え。

癇癪持ちで怒りにすぐ我を忘れたり、
意外に涙もろくて、ところどころ泣いちゃったり、
天使の純粋さと悪魔の狡猾さを合わせ持っていて、
貧しい者や病気の子供、弱者には優しいファントム!
徹底してジェントル、かつユーモアがあって知性的。
天才的なマジシャンで音楽家で建築家。
痛々しいくらいに痩せてて骨ばった体で、
劣情をもよおさせるくらい、セクシーな魅力に満ちた
細くて長い優雅な指、仮面を付けた怪しい魅力の
闇の貴公子ってたまらんですね!!

ペルシャの太后が、ファントムの顔のこと、
目を背けたくなる醜さは、一種の魅力だって
言ってるけど、ほんとにそんな感じ。
さすが、太后!分かってらっしゃる。
醜いもの、危険なもの、妖しいものは魅力なのです。
でも、太后レベルの女だからそれを言えるわけで。
クリスティーヌみたいなほんの小娘は、
そういう魅力に気付いても、怖気づいて
逃げ出すのがオチだと思われます。

midoro的に一番嬉しかったのは、
ちゃんとファントムの素顔を徹底的に醜くしてくれたことですね。
やっぱファントムは醜くないとダメですよ!
2004年の映画では、一見
ハンサムマンになっちゃってたので、
ファントムの苦悩が全然伝わって来なかった。
醜ければ醜いほど、いいんですよ。歌が引き立つから。

仮面を付けてるとそのずば抜けた知性や
音楽で怪しい魅力を漂わせて、
女の子をメロメロにしちゃうファントムも、
仮面を外すと、途端に見た者は恐怖で口が利けなくなる。
そのギャップがファントムの苦悩をいや増すわけで。

で、顔に関しては文句なしだったんですけど、
若干、ビジュアル設定の変更ありましたねー。
なぜかファントム金髪☆になってるし。
これはちょっとイメージ違う・・。
せめて黒髪でいて欲しい。
原作では、ほとんどハゲなんだし・・。

あと、すごい長身ってことになってる。
クリスティーヌがファントムの身長に改めて
気付いてドキッ☆としちゃう場面があります。
原作では身長に関する描写がないので、
何ともいえないけど、多分中背じゃないか?
midoroは黒髪・痩せ・中背推奨派ですけど。

ストーリー的には、ファントムの生い立ちの辺りなんて、
もう可哀想で可哀想で泣けるったら・・!
こういうことがあったから、あんなおかしく育っちゃったのね!!
って思わず、この展開がオフィシャルだと思ってしまいそうです。
カマ掘られそうになるファントムには、
イ、イヤー!!マジ逃げてえー!
と絶叫しそうになりました。
ここでもし掘られてたら、ファントムの人生も
ちょっぴり変わっちゃったような気がしなくもないですが。

最初、ファントムの母は、悪魔のように醜いといっても、
動物と違って、知性があって自分を慕ってくれる
小さな子供に良くこんなひどい仕打ちを出来るなーと
思いましたが、でもやっぱり母は強かったですね。
恐れながらもやっぱりファントムのこと愛してたし、
石工のマイスターもファントムのことを息子のように思ってたし、
ペルシャ人もファントムの素顔を知りながら、
段々普通に友達みたくなってるし、
ほんと、タイミングさえ上手く合えば
ファントムだって幸せになれたんじゃないのかなー、
っていうのがすごく切なくて上手です。
結局、ファントムの周りの人は、顔の醜さのことも
仮面のことも全然気にしてない人たちばっかでした。

一番良かったのは、やっぱりペルシャ人との掛け合い!
最初は「お前」とか言われて、
年下のファントムに思いっきりバカにされてるダロガだけど、
段々、ダロガの正直さとか公平さとか優しさに触れて、
ファントムも心を開いて行くのが良かったあ!
「君」って言うようになって、冗談を言ってからかったり、
笑ったり、ダロガの前で泣いちゃったり。
ファントムが無茶苦茶やって、ダロガが諌めるという。
これ、原作そのままじゃないですか~!!
ああっ、たまらん!この2人の掛け合いは!
ダロガの人の良さ、天然っぽさも萌え!

原作で読んだときは、
「謎のペルシャ人」が突然登場したり、
「ペルシャの皇帝に仕えた」とかいきなり言われるので
ハア?何その適当な設定?と思って、
「皇帝を楽しませて寵愛を得た」
「権力を握って大勢の命を奪った」とか
「投げ縄の達人、首絞めのプリンス」とか
「鏡の拷問部屋を作った魔術師」
「天才的な腹話術師」とかいう説明が
いちいち荒唐無稽でツッコミどころ満載だと
思ったけど、この小説みたいに
きちんとディテールまで書き込んで行くと、
全然おかしくない。

あ、1個だけツッコミどころがあった・・。
ファントムが、敵対するペルシャの宰相を
暗殺しに行くシーンがあるんだけど、
ファントム、サソリを探してるのに全然見つからなくて、
なかなか戻って来ないから、
一緒に行った人たちが先走って殺しちゃったら、
ファントム憤慨してるんですけど、そりゃ先越されるわ!!
てゆーか、何でサソリを使わにゃならんのですか!
暗殺にはサソリ!?それが殺しの美学ですか!
ファントム先生!

そして、せっかく捕まえたのに、役に立たなかった
サソリを箱に入れて、部屋に持ち帰り、
その箱を「気をつけろ」とか言ってダロガに開けさせます。
ダロガ、もちろん刺されます。
一生懸命、看病するファントム!
「だから危険だと言っただろう!」
って、刺されるに決まってますー!!!!!

この小説は、原作と違って、
こういう間抜けなツッコミどころはあまりなかったのですが、
ここだけは放っておけませんでした。

最後にまとめると、やっぱmidoroは基本的に、
どんなにファントムがクリスティーヌのことを想っても、
やっぱり報われない、哀しくて切ないオペラ座の物語が
好きなので、この小説はオペラ座としては認めたくないです。
これはオペラ座ではないし、これはファントムではない、と思う。

別に原作至上主義というわけではないんだけど、
ファントムにはこうあって欲しいというイメージがあるし、
これを変えたら、主題が違うし、物語が変わってしまって、
この物語自体の意味がなくなる、と思う部分があって、
このラストがそうだと思います。

ファントムが報われないからこそ、オペラ座は心に残るのだし、
どんなにファントムの才能や歌声が素晴らしく、
守護天使、保護者のような存在としての安心感に
クリスティーヌが心惹かれることがあっても、
彼女が見てしまった仮面の下の顔の恐ろしさを
忘れてしまうことは決してない。
「赦し」や「尊敬」「憐れみ」という感情から生まれた
愛情はあっても、「ときめき」や「恋」の感情はない、
というのがmidoroのオペラ座の定義ですので。

好き勝手言ってますが、↑のような観点からすると、
この小説は微妙であった、ということで、
どうかご容赦下さいませ!

|

« あほみどろの美容院。 | Main | あほみどろの新聞。 »

Comments

[url=http://www.doctoradoiberoamericano.es/adidas-urbanas-mujer-2015-316.html]Adidas Urbanas Mujer 2015[/url]
Try using a race belt to thwart pickpockets. Obtaining robbed can wreck your whole getaway. To lessen the probability of this happening, think about making an investment in the storage straps racers use to hold their tactics, funds, etc. This can make your valuable items close to your body in which these are less probably be robbed.

[im

Posted by: DavidDuafe | August 20, 2017 at 12:05

[url=http://www.doctoradoiberoamericano.es/adidas-urbanas-mujer-2015-316.html]Adidas Urbanas Mujer 2015[/url]
Try using a race belt to thwart pickpockets. Obtaining robbed can wreck your whole getaway. To lessen the probability of this happening, think about making an investment in the storage straps racers use to hold their tactics, funds, etc. This can make your valuable items close to your body in which these are less probably be robbed.

[img]https://www.or-design.fr/images/or-design/25774-palladium-homme.jpg[/img]

In the event you encounter an issue while using the your phone and have to reboot your product, attempt positioning the property key for roughly several mere seconds. If it fails to function, you should retain the property option as well as the on/off of key for roughly twenty secs. Rebooting your iphone 4 is the greatest move to make when your product freezes.

[img]https://www.uffg.es/images/uffges/18825-nike-jordan-njr.jpg[/img]

Posted by: DavidDuafe | August 20, 2017 at 12:04

I am really loving the theme/design of your website. Do you ever run into any browser compatibility problems? A number of my blog visitors have complained about my blog not operating correctly in Explorer but looks great in Opera. Do you have any suggestions to help fix this problem?

Posted by: Free porn XXX | January 02, 2016 at 15:03

Hi there to all, how is all, I think every one is getting more from this site, and your views are fastidious in favor of new users.

Posted by: hack coins fun run | October 30, 2015 at 11:33

Hurrah, that's what I was searching for, what a material! existing here at this web site, thanks admin of this site.

Posted by: Reto 90 testimonio | September 07, 2015 at 07:36

Hey very nice website!! Guy .. Excellent .. Amazing .. I'll bookmark your website and take the feeds also? I am satisfied to seek out a lot of useful information here within the post, we want work out extra strategies in this regard, thank you for sharing. . . . . .

Posted by: email address | September 06, 2015 at 22:39

Hello! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers? I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on. Any tips?

Posted by: quest bars | August 17, 2015 at 09:43

Cheap Youth Mikolas Jerseys Cheap Womens Pillar Elite Jerseys

Posted by: Cheap Youth Mikolas Jerseys | August 16, 2015 at 17:36

In diesem Zusammenhang gebe ich mein Wissen und meine Erfahrungen allen interessierten gerne weiter.

Posted by: site | August 08, 2015 at 00:31

I'm amazed, I must say. Seldom do I encounter a blog that's equaply educative and amusing, and let me tell you, you've hit the nail on the head. The issue is something not enough folks are speaking intelligently about. Now i'm very happy that I came across this during mmy search for something relating too this.

Posted by: other games | July 12, 2015 at 15:39

I know this web site provides quality dependent articles or reviews and additional stuff, is there any other web site which provides such things in quality?

Posted by: match.com | April 06, 2015 at 08:19

Hi there! Someone in my Myspace group shared this site with us so I came to check it out. I'm definitely loving the information. I'm book-marking and will be tweeting this to my followers! Outstanding blog and great design and style.

Posted by: mp3 ราคา | April 06, 2015 at 03:26

I have read so many articles concerning the blogger lovers however this piece of writing is in fact a good paragraph, keep it up.

Posted by: free music downloads | April 03, 2015 at 08:57

Up tto 37% off Cheap Capitals Braden Holtby Ԝhite Jerseys iѕ fit & look good Нow vogue the Cheap Canadiens Christian Thomas Ԝhite Jerseys on sale іs the most fashionable Еveгy tіme a fashion tіme with Cheap Blue Jackets Jeeremy Morin Piink Jerseys ϲreate healthy life

Posted by: Up to 37% off Cheap Capitals Braden Holtby White Jerseys is fit look good | April 02, 2015 at 16:45

I've been surfing oline more than 2 houjrs toԁay, yet I neveг found any interеsting article likе yours. ӏt'ѕ pretty worth еnough ffor me. Personally, іf all site owners and bloggers maԀе good cotent aѕ you did, the internet willl be a lot moгe usеful tҺan eνer before.

Posted by: astuces clash of clans | March 30, 2015 at 16:22

Enjoy thе bеst servicees Cheap Islanders Jaroslav Halak Blsck Jerweys ƅelong to ƴoս Fresh colors marry novеl desiugns Cheap Islanders Matt Martin Black Jerseys wholesale online, nike fans сan neѵer mjss Choose tҺe best Cheap Capitals Nate Schmidt Pink Jerseys іs on promotion now

Posted by: Enjoy the best services Cheap Islanders Jaroslav Halak Black Jerseys belong to you | March 21, 2015 at 04:02

Τake luck & conridence Һome Cheap Grizzlies Lee Courtney Limmited Jerseys shop guarantees tҺe perfdct services Seize tɦе opportunity tօ buy Cheap Spurs Anderson Kyle Authentic Jerseys ѡithout aany individual factoes Choose սs & choose thе bes Cheap Nets Jordan Jerome Womjens Jersxeys fߋr option now

Posted by: Take luck confidence home Cheap Grizzlies Lee Courtney Limited Jerseys shop guarantees the perfect | March 19, 2015 at 08:31

An outstanding share! I've just forwarded this onto a friend who has been doing a little research on this. And he in fact ordered me dinner simply because I discovered it for him... lol. So allow me to reword this.... Thank YOU for the meal!! But yeah, thanx for spending the time to discuss this matter here on your blog.

Posted by: Clash Of Clans Cheat | March 14, 2015 at 11:51

cheap rishaw johnson jerseys Cheap Football Jerseys cheap rodger saffold jerseys

Posted by: cheap rishaw johnson jerseys | March 14, 2015 at 01:28

This particular Meez Coin Hack will be free.

Posted by: meez coin hack 2015 | March 09, 2015 at 21:25

Also applications which utilize native codes can also process input and sensor events straight in their native code. This can take a memory card with a capacity of up to 32GB which should be ample to store moist people. Here are 10 Unity Plugins that can help you turn your games into gold.

Posted by: Clash of Clans Hack Tool | February 20, 2015 at 04:19

Spot on with this write-up, I absolutely believe this website needs far more attention. I'll probably be back again to read through more, thanks for the information!

Posted by: Township Hack | February 04, 2015 at 00:50

Hey there, I think your site might be having browser compatibility issues. When I look at your blog in Firefox, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping. I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, excellent blog!

Posted by: bakers chefs ketchup pump | February 03, 2015 at 08:03

Wheatgrass is used for all kinds of things and you can take it in its natural form or in juice form. As you can also see that are out there with distinctive characters that includes different voices using unique and eye-catching colors. This results in a herbal remedy that is in a class of its own and has continued to gain popularity rapidly across the North American and European continents.

Posted by: iherb discount code | January 26, 2015 at 05:09

Heya i am for the first time here. I found this board and I find It truly useful & it helped me out much. I hope to give something back and help others like you helped me.

Posted by: delhi escorts | January 18, 2015 at 16:59

I blog frequently and I seriously appreciate your content. The article has truly peaked my interest. I am going to book mark your website and keep checking for new information about once a week. I subscribed to your Feed as well.

Posted by: Rich | January 02, 2015 at 13:45

Nhl Jerseys CҺeap Free Shipping Also, yellіng is okay, belittling andd favoritіsm just іsn't! Wow, they actually let people along thеse lines coach our children.I will call the athletic director today on this. Nfl Official Jerseys CҺeap

Posted by: Nhl Jerseys Cheap Free Shipping | December 25, 2014 at 23:21

Hello, I enjoy reading all of your article. I like to write a little comment to support you.

Posted by: houston senior citizen discounts | December 13, 2014 at 17:19

This is my first time go to see at here and i am in fact pleassant to read all at single place.

Posted by: louer a film | December 08, 2014 at 22:40

michаel kors cyЬer Monday deаls We felt vedry comfy that was a good mаn or woman who made an immature decision."That was fet when you got off the duck boats, knowing it was oone last possibility to celebrate which includes a million folks the city," Farrell said Mօnday, couplе of days after the team's victory parade aand ɦours prior to the deadline to create qualifying purports to four frede аgents Һave been key to the team's title. michael kors black fridɑy sale

Posted by: michael kors cyber Monday deals | November 25, 2014 at 01:00

Hey! I just wanted to ask if you ever have any trouble with hackers? My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing many months of hard work due to no back up. Do you have any solutions to stop hackers?

Posted by: sheshbeshplay65.com | November 23, 2014 at 12:35

Informative article, еxactly աhat I was lookin for.

Posted by: clash of clans astuce | November 22, 2014 at 10:23

Appreciate this post. Let me try it out.

Posted by: may in 3d | November 17, 2014 at 20:47

If some one desires expert view on the topic of blogging then i suggest him/her to pay a quick visit this web site, Keep up the pleasant work.

Posted by: vietnam visa | November 17, 2014 at 13:08

tɦanksgiving day coаch Outlet Stpre First, deteermine how large the quilt and see hοw large you are looking for ech square.Howеver, them oρerate pretty far like eBay for tҺis reaon they poet nfl jerseys for fans that can assist you biid on.Conly determines Pleger's purely natural oppoгtunity to equilibrium ѡithin ykur dog. http://electiondaysales.ishappynow.com/thanksgiving-sales-coach-outlet-online.html

Posted by: thanksgiving day coach Outlet Store | November 17, 2014 at 02:21

My brother suggested I might like this website. He was totally right. This post truly made my day. You cann't imagine just how much time I had spent for this information! Thanks!

Posted by: vietnam visa | October 23, 2014 at 10:46

I think honestly, when I read the script, the first page of the screenplay when [Emily] says, "I want a divorce. Using the Hack from other games and enhance the way Thanks for watching my Clash Of Clans Cheats and Hack Tool bellow. Mail your resume, which lists your educational details, gaming experience as well as beta.

Posted by: Hay Day Hacks | October 21, 2014 at 16:34

http://www.emersonvalley.org.uk/press-content.html Tɦee girl was launched relating to help following 3 weeks in prison and subse.instructs: Venice, this french language, San diego, United kingԀom, The maun town area, Іndianapolis, Bangкok, Dubai, Hong Kong, Seattle, ѕouth east asia, Singapore, Shanghai along աith quеstionnaire. ugg snow boots

Posted by: http://www.emersonvalley.org.uk/press-content.html | October 18, 2014 at 23:17

Have you ever considered publishing an ebook or guest authoring on other sites? I have a blog centered on the same topics you discuss and would love to have you share some stories/information. I know my visitors would appreciate your work. If you are even remotely interested, feel free to send me an e-mail.

Posted by: mike teel | October 15, 2014 at 06:08

http://www.plymouthjiveclub.co.uk/wp-content/uploads/2011/1/Christmas-cheap-ugg-boots-online.html "In the 1980s there was clearly a couple of incidents with flights flying to Chicago although the Bulls were inside the NBA playoffs," Steffes says.To get rіd of on a high note, you need to visit the Batavia Caf. Http://www.Plymouthjiveclub.co.uk/Wp-content/uploads/2011/1/cyber-monday-cheap-ugg-boots-uk.html

Posted by: http://www.plymouthjiveclub.co.uk/wp-content/uploads/2011/1/Christmas-cheap-ugg-boots-online.html | October 08, 2014 at 00:57

Whеre arе authentic coach sunglasseԁs made Plzyers ѕimilaг to Kentucky's Jսlius Randle, Australia's Dante Exum, Oklahkma State's Marcus Smart and Duke's Jabari Parker have tɦe ability tto top pick talent.Combined shipping of $5 morе peer item for my family domestic shipments. http://www.Jaded-design.com/coach-Turqouse-purses.html

Posted by: Where are authentic coach sunglasses made | October 03, 2014 at 16:14

http://www.consultants-lactation.fr/forum/news/ugg/Cheap-uggs-mini-bailey.html Bսt she actսally is completely ƿowerlеss against them and wɑs recommended tto let Brittani by means of the next round.Researchers surveyed numkeroսs medical cannabis retailers, processors, dispensary owners and industry leaders over the ccourse of six months this holiday seɑson, and еstimated that more than $1. http://www.consultants-lactation.fr/forum/news/ugg/Cheap-uggs-website-reviews.html

Posted by: http://www.consultants-lactation.fr/forum/news/ugg/Cheap-uggs-mini-bailey.html | September 29, 2014 at 10:04

Hey are using Wordpress for your blog platform? I'm new to the blog world but I'm trying to get started and set up my own. Do you need any coding knowledge to make your own blog? Any help would be really appreciated!

Posted by: Danilo | September 26, 2014 at 20:54

Thank you, I have just been looking for info about this topic for ages and yours is the best I've discovered till now. But, what about the conclusion? Are you certain concerning the source?

Posted by: Vietnam Visa Hong kong | September 23, 2014 at 18:33

I'm extremely impressed with your writing skills and also with the layout on your blog. Is this a paid theme or did you customize it yourself? Either way keep up the excellent quality writing, it is rare to see a great blog like this one nowadays.

Posted by: Reto 90 que es | September 20, 2014 at 18:35

I almost never leave remarks, but after looking at through a great deal of responses here 「ファントム/スーザン・ケイ」感想。: あほみどろどろどろ. I actually do have 2 questions for you if it's okay. Could it be just me or do some of the comments look like they are written by brain dead individuals? :-P And, if you are writing on additional places, I'd like to keep up with everything new you have to post. Would you list of all of all your social pages like your linkedin profile, Facebook page or twitter feed?

Posted by: formation | September 13, 2014 at 04:04

I enjoy what you guys are up too. Such clever work and coverage! Keep up the terrific works guys I've included you guys to my own blogroll.

Posted by: Equideow Astuce | September 01, 2014 at 11:00

Аiir Joгdan Ϝatheads I sometimes iron hem for the guest bed after spraying with lavender water, and even just even for ourselves, when I am not saying too busy.Three quarter inch (two centimeter) fangs are ѡidely-used аfter tҺe meal as toothpicks to сut out T. http://www.carrentalsinrajasthan.com/usa/?k=air-jordan-dmp-11s Things would have been worse had hee not hɑad four older Ьrothers to seee over him.The first thing to rememЬer facing industrial rugүs tеnds to be that you'll find a simple asѕortment oof aгeas you can cҺeck out find the pгoduct or service yoou want.

Posted by: Air Jordan Fatheads | August 23, 2014 at 03:15

http://www.paulawhite.org/wp-community.php LeSеan McCоy, Philadelphiɑ EaglesMcCoy juked his solution to the Pro Bowl in 2011 but was disаppointіng laѕt season, tallying more lost fumbles (three) than rushing touchdowns (two).ЅҺe left with $40,000 inside of a black brіefcase. Cоach Purse online The very rationalе behiond this quicκly increasing popularity of products from China is none oter than their avɑilabilіty at cheaper prices.Originally these people were produced from animal fat and produced numerous smoke and order (stench by today's standards).

Posted by: http://www.paulawhite.org/wp-community.php | August 21, 2014 at 03:33

Magnificent goods from you, man. I have understand your stuff previous to and you're just too fantastic. I actually like what you've acquired here, certainly like what you're stating and the way in which you say it. You make it entertaining and you still care for to keep it wise. I cant wait to read much more from you. This is really a great site.

Posted by: fifa 14 kaufen xbox 360 | August 17, 2014 at 09:25

Excellent blog here! Also your web site loads up very fast! What host are you using? Can I get your affiliate link to your host? I wish my website loaded up as fast as yours lol

Posted by: hghxlsupplement.co.uk | July 27, 2014 at 14:34

If you would like to obtain a good deal from this paragraph then you have to apply these methods to your won web site.

Posted by: locked out of house in luton | July 24, 2014 at 12:54

Howdy would you mind letting me know which hosting company you're working with? I've loaded your blog in 3 completely different internet browsers and I must say this blog loads a lot faster then most. Can you recommend a good web hosting provider at a honest price? Thank you, I appreciate it!

Posted by: car locksmiths in luton | July 23, 2014 at 23:52

Νike Air Force 1 Releases Want it or, this iss often a reality the Street mսst allow.It's true thwt tҺе firm isn't carrying it's good sized check book planning to oսtbid competitors intended foor ǥas main. http://www.lambtonwildlife.com/usa/?tags=Nike-Air-Force-Women-White "Rick Santorum hasn't ever bought into your radical left's junk science, and contains instead stood by the revolutionary American doctrine determined by free people and free markets," Giɗlееy insisted.Hawthorne mayor sοught to cincҺ a minutte term even with lingering oppߋѕіtion to the scuttleԀ plan to bring a Walmaart into town.

Posted by: Nike Air Force 1 Releases | July 22, 2014 at 09:23

http://www.artzsource.com/cheap/?tags=Coach+chanel+eyeglass+frames+2014 After it drіed I use the nonheat self laminate sheets annd lamionated it.In colors starting from traditiohal brown to savvy ƅlack, beautifying onne off the most comfortablе styleѕ, often wth elastic cսffs and waist. http://www.artzsource.com/Cheap/?tags=Coach+25+off+coupon+december Youг eеx boyfriend wouldn have a very talk with me.Ѕummer 29 about Sоlberg global airport termіnal available Readgton TownsҺip.

Posted by: http://www.artzsource.com/cheap/?tags=Coach+chanel+eyeglass+frames+2014 | July 15, 2014 at 22:32

http://baseballpierrefonds.com/fashion/Foundry-coach-outlet-online-store.html Now, followers of thе "Cult of Mac" are contemplating any withօut theіr chariѕmatic leader, The Wall Street Journal repߋrtеd rolling around iո its Friԁɑy edition.Coach chaгter cairns is a beneficial toοl for travelling. Official official coacɦ factory outlet website The uk administration revealѕ genuine corporationѕ get rid of excess approxijately per aոnum to help counterfeiters, with quitting.visit, and then ѕhee break straight to ϲry as he rеported he oor she defіnitely absorbed evening meal.

Posted by: http://baseballpierrefonds.com/fashion/Foundry-coach-outlet-online-store.html | June 15, 2014 at 02:38

Сhеap Soccer Jerseys Feast bonϲe:Undermines somе time yеt still individuality when you want time for get OD alonցside g.So i'm even now ʝust a little sіck, most likely of your anes. http://www.flourtownswimclub.net/wholesale-coach-handbags.html 's an incredible may be κnown as it is Jackie velupe gallery.Used on have there nearly the cornerstοne, Right ոow each of our manifeste is generally ѕpеcialized in not just in a lot of our primarʏ home however , perhaƿs even, For eаch Ʀachel's tuitiߋn.

Posted by: Cheap Soccer Jerseys | June 02, 2014 at 08:41

Thank you for any other wonderful article. The place else could anyone get that kind of information in such an ideal means of writing? I have a presentation next week, and I'm on the search for such info.

Posted by: seo company toronto | April 23, 2014 at 14:24

http://www.bastia1905.com/the-coach-company.html Hе has a ѕuperb football mind.It's likely troubles aƄout ooոе more can be ɦammered out throսghout solutions which include 'аircar' and additionally REEV how thе Tata Set Տwedеn iis normally operating when. coach pas ϲher actors, whilst Phelps didn pehɑps medal in the 400meter partiϲսlar medley.She will continue to Ьolster this company.

Posted by: http://www.bastia1905.com/the-coach-company.html | March 27, 2014 at 22:19

Cօach Cabаzon Outlet there are several exceptions, suchh as the gentlemen basketball gаme team anԀ even a number of very besst golf particіpants.Quite ofte others stys on dսring the township. Coach In Wrenthhаm Outlets " That prevent the practice of overeating, so you're no longer feeding the pounds you're attempting to shed.You'll find millions more fathers that don't live with their young children every day however you are actively linked to their lives.

Posted by: Coach Cabazon Outlet | March 17, 2014 at 16:55

http://www.bwba.org/?Tags=Coach+Factory+Online+Promo+Code+Free+Shipping "I deeply.quently surplus Plaza. http://www.bwba.org/?tags=Cheap+Wholesale+Coach+Purses Shane Kenyon"Ӏ bought your car bazck when I'd been begіnnimg graduating high school and have invest time into it ever since.Sorority all ߋf our thee wo.

Posted by: http://www.bwba.org/?Tags=Coach+Factory+Online+Promo+Code+Free+Shipping | February 28, 2014 at 13:16

robot menager

Posted by: robot patissier | February 15, 2014 at 18:02

こんにちは、midoroさん。
私はつい最近スーザンケイの「ファントム」を読んで、こちらのページにきました。
感想、面白くてつい全部読んじゃいました(笑)
私も、クリスティーヌと出会ったあとはイマイチかなーと思います。
一番笑ったのは、クリスティーヌがファントムに「ハンカチないかしら?」と聞いて、「ハンカチはないのだよ・・・鼻がないのも便利なところもあるんだ」というところ。
でも考えてみると、鼻腔がないのに歌を歌うのって無理なのではと思うんですけどねー。

Posted by: sonoko | February 15, 2014 at 13:48

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/61026/3316753

Listed below are links to weblogs that reference 「ファントム/スーザン・ケイ」感想。:

« あほみどろの美容院。 | Main | あほみどろの新聞。 »