« 「幕末酒場やんなはれ(渋谷)」 | Main | 「オペラ座の怪人」CD購入にあたり比較検討。 »

February 10, 2005

劇団四季「オペラ座の怪人」長文感想。

【内容】
チケットGET!
劇団四季・初体験レビュー。
本編の感想&ツッコミ。ネタバレあり。
主な販売グッズ一覧。

どうだ、気合入っているでしょう!?
超・長文ですよ!
読みたいとこだけどうぞ!

【チケットGET!】

映画「オペラ座の怪人」を見て大ハマリ!
ミュージカルなんて苦手だと言ってたのが
嘘のように、劇団四季の公演の方はどんな風なのか、
チェックしたくてたまらなくなったmidoroですが、
3月分まではもう、チケット完売してしまっているので、
ネットオークションをチェックしてみたら、
急に行けなくなったという方から譲ってもらうことができました。

5月以降、夏までの公演はチケットも若干残っているし、
オークションでも予約引換券が沢山出品されているのですが、
飽きっぽいmidoroは、そんなに先の公演では
きっと熱がすっかり冷めてしまっているだろうから、
今観たい、すぐ観たい!そんなに待てるか!ということで
近い公演のチケットを譲ってもらえて本当にラッキーでした。

S席とかA席の良いチケットはオークションで
1万~3万くらいの値段が付いていて、
とても手が届かなかったのですが、
B席で平日の夜公演、そして1枚、
かつ公演日直前、ということで、
定価とあまり変わらない値段で譲って貰えました。
ペアだと途端に高くなりますね。
まあ、どうせ行くの1人だからちょうど良かったです。
平日だと、仕事帰りにちょっと寄ってみました~。
みたいな顔して気楽に見れるし。
土日に1人で行くのは勇気がいるので。

ちなみにチケットは定価だと
S席11,500円、A席9,450円、B席6,300円、C席3,150円。
通ってる人ってすごいよね。

【劇団四季・初体験レビュー】

さて、初の劇団四季鑑賞なので、
何だか興奮していそいそと出かけてしまいした。
「オペラ座の怪人」は電通四季劇場、
カレッタ汐留と併設されてる「海」でやってます。

中に入るとすぐに、物販が!!大混雑です。
そして、めっちゃ充実の品揃え!さすが劇団四季!
ロットもものすごい数で作ってるだろうから、
割と良心的な価格設定です。
普段こういう関連グッズを小バカにしているmidoroも、
皆の熱気に当てられ、何か買いたくなって来てしまいました。
人だかりの隙間からショーウインドーを覗き、
アイテムと値段をチェック。後でもう一回吟味しようっと。
(→結局、買いました。いいのよ、もー。ノリだから。)

midoroの席はB席なので、3Fに上がります。
2F席といいつつも、傾斜があるので
後ろの方だと実際は3Fの高さになるんですね。
トイレは1Fと2Fにしかなかったので、
先に行ってた方がいいかも。
めっちゃ並びますが、個室は沢山あるし、
ちゃんと一方通行、銀行ATM方式になってるので
回転はものすごく速いです。
これもさすが、女性客の多い劇団四季ですね。
混んでても焦らなくて大丈夫だと思います。

物販も1Fと2Fに2箇所ありました。
それぞれ微妙に置いてあるものが違うので注意です。
2Fは関連書籍が充実してました。
ロイド=ウェーバーのCDボックスとかもあった。
なぜかパンフは1Fでしか売ってません。
軽い飲食物も売ってます。ジュース400円。高い。

ところで、上演って2時間くらいかと思っていたら、
「第1幕75分、休憩20分、第2幕60分」と書いてあって、
あっ、お芝居ってそういえば休憩入るんだっけ!
と驚きました。すっかり映画気分だった。
開始してからだと、10分は途中入場出来ないそうです。
オペラグラスは保証金5,000円とレンタル500円とのこと。

ホールの中に入ると、オーケストラが音出ししていて、
「あれ、ミュージカルって生演奏なの!?」
と、またまた驚いてしまいました。
何を観るつもりだったのか、自分。
(→でも生なのってオペラ座だけみたいですね。)
オーケストラは舞台近くの半地下みたいなところに
埋まっていて、変な感じです。
指揮者だけチラッと頭出してました。

さて、B席は3F席の後ろから2~3番目の列です。
後ろにC席を2列残すのみだったので、
舞台は遥か下の方にありました。
高さが10mくらいあるんじゃないかな?
高所恐怖症の人だったら、眩暈がして
クラクラ来てもおかしくないくらいだと思います。

舞台のセットはオペラ座をイメージして、
クラシカルで重厚な感じ。雰囲気あるなあ!
相当、お金かかってそうです。
シャンデリアは電飾でピカピカしてましたが、
これはまあこれで・・。派手で綺麗でした。

そして、やっぱ生演奏はいい!!
音楽が始まると、わずかに振動が伝わって来て体に響きます。
うーん、いいですねえ。ゾクゾクします。
でもパイプオルガンの音が、やけに電子音っぽいのですが、
あれってシンセでしょうか。
本物のパイプオルガンってこんな?
ちょっと軽い雰囲気なので、
もっと重々しい音だと良かったかなあ。

しかしほんと、ロイド=ウェーバー御大はすごいですね!
ここまでやるか!おのれはディズニー音楽か!!ってくらい
派手でキャッチー、分かりやすいメロディーラインで、
我らの感動ツボをぐいぐいっと押して来ます。
うっ、油断すると涙出そう・・。心の琴線触れまくりです。

そして肝心の歌ですが、歌詞が日本語に翻訳されると、
基本的に1つの音符には
1つの音しか当てはめられないので、
「どぉ~こぉ~にぃ~いぃ~るぅ~♪」って感じに
妙に間延びしてしまって、ちょっと苦手です。
英語だったら、1つの音符で1単語歌えますもんね。

でも、その分、歌をスピードアップしてるのかな?
という気がしました。結構早口のところが多いです。
ところどころ、マイクかアンプの反響で
音がこもって聞き取れない箇所がありました。
皆が違う歌を同時に歌う場面も多かったので、
何がなんだか。

でもでもやっぱ、生歌はいい!!
当たり前だけど上手い!気持ちいい!
日本語ミュージカルでこんなにイイならば、
ちゃんと生の英語で聴いたら、
どれだけ素晴らしかろう!
ああ、本物のロンドン舞台版も聴いてみたいです!!

あと、ミュージカルって突然歌い出すので
その世界についていけなくて苦手!と思ってましたが、
「オペラ座の怪人」はすごく取っ付きやすいかも。
元々、オペラ座という舞台を舞台にしてるわけだから、
自分もオペラ座にいるような気になって来て、
歌も劇中劇として歌っているので、
地の部分で台詞代わりに歌い始めてもおかしくない雰囲気です。
そんなに違和感ありませんでした。

ただ、3F席のせいですが、
人の顔はほとんど見えませんでした。
役者さんが若いか年が行ってるか、
顔が濃いか薄いか、太ってるか痩せてるか
ぐらいしか判別付きません。
衣装も細かいところは全然見えなくて、
キラキラして綺麗だな~としか。
ちゃんと観たいと思ったら、
やっぱり高い良い席じゃないとダメなんですね。
まあ音楽聞く分には支障ないのでいいですけど。

それと、逆にもし役者さんの顔がハッキリ見えてたら、
多分笑ってしまって苦しかったと思うので
想像で補いつつ、雰囲気で見られたのは、
かえって良かったかもしれません。
日本人でごくフツーの顔の役者さんが
「アイラヴユー~♪」とか真面目に歌ってるのを聞いたら
絶対笑ってしまう。

でも、小道具に関しては全く見えないので、
ストーリーを知っているから良かったものの、
何も知らなくて3F席に座っちゃうと、
「今一体何を渡したの!?」
「これは何をしてるの!?」って意味不明だと思うので
ちょっとキツイかもしれません。

それに舞台は場面転換が早くて、
今まで劇場にいたのに、説明なく
次のシーンで突然墓場に居たりするので
初見で話を追うのはやっぱ大変な気がします。

【本編感想&ツッコミ】

さあ、いよいよネタバレしますよ!

まず、クリスティーヌとファントムが
地下に降りて行くシーンがすごい。
降りてないのに降りて行くように見せるセットや、
そこに水があるかのように進む小船もよく出来てます。
舞台からせり上がってくる蝋燭の明かりが
幻想的で綺麗でした。
セット自体の出来はもちろんですが、
セットや衣装の早換え技術もさすがですね。

地下のお部屋に辿り着いたファントムが、
帽子を飛ばして、マントをヒラリと優雅に翻し、
ベッドに放り投げるシーンがカッコイイです!
映画でも同じシーンがあったけど、これは絶対外せないですね。
そんなカッコイイシーンなのに、
ファントム、マントを取ったら、
日本人なのでちょっと痩せてて華奢なのが笑える。
こっちの方が原作のイメージには近いと思うんですけどね。
なんで映画はあんなにセクシーマッチョだったんだろ。
フランス人て、ラテン男だから?

それから、花嫁人形はちゃんと舞台版でもありました!!
やっぱりファントム、オタクでストーカーだ!!!
それを見て思わず床に崩れ落ちるクリスティーヌ!
そりゃ、ビックリするわ!!
映画では倒れたクリスティーヌをファントムが抱き上げて
ベッドに運んでましたが、(萌えシーン!)
ここでは、床に横たわったクリスティーヌに
そのまま優しくマントをかけてあげるだけ。
抱き上げるのは映画オリジナルですよ!
マッチョだからね!日本人には無理ッス!

あと気になったのが、クリスティーヌが目覚めたとき、
ファントム、さっきとは違うベレー帽?みたいな
変な帽子を突然被ってます!
そして派手な服にお着替えしてます!!
ちょっと、何ソレ!部屋着!?
うわー、もっとアップで見たかった!
こういうとき3F席は辛い!

そして、仮面を奪われたファントムが
クリスティーヌから取り戻し、再び顔に付けるシーンで、
ゴムでぱっちん☆と留めていたのには爆笑(心の中で)!
ああ、そうだよね!実際はゴムがないとね!
映画みたいにペタッとくっ付けられないよね!

ラウルとクリスティーヌの屋根の上でのシーンは
映画の方も良かったけど、
あれは石造りの屋根がいかにもCG臭くてちょっと変だったので、
簡単なセットだけでパリの夜景を想像させてくれるような
舞台の方が何だかロマンチックでした。
2人の抱擁シーンはいいなあ!可愛いなあ!
んで、ラウルがクリスティーヌをくるくる振り回して
「あはは」「うふふ」のシーンは映画よりも
回転度が高くて速かったです。
くるくるじゃなくて、ぶんっぶん振り回してました。

そして、例の立ち聞きシーンですが、
ファントムはぶら下がったアポロン像?の上に乗っかって
宙に浮いてます。豪快な立ち聞きです。
で、クリスティーヌとラウルのラブシーンを盗み見て、
「裏切られた」とか「この辱め」とか言ってるけど、
そもそも、クリスティーヌって
ファントムのこと愛してるなんて言ったっけ?
自分を捧げるって言ったんだっけ?
でも、それ男女の愛じゃないと思うよ?
ファントムってば、すごい思い込みと
ストーカーっぷりを発揮してます。

シャンデリアが落ちるシーンが原作と違うのは、
舞台では、シャンデリアを落としたところで、
キリ良く休憩というか、幕間にしたかったからみたいですね。
休憩が終わったら、シャンデリアはあっさりと
また上に戻されてましたけど。

それから、ファントムは芸術家で建築家で作曲家という
すごい才能の持ち主で、
ペルシャの王様のためにガラスの迷宮を作ったこともある、
ファントムを見世物にしてた見世物小屋の人たちは
ファントムがすごい才能の持ち主だから
彼がそこにいることを自慢してた、って言ってたけど
なんか変じゃない?聞き違えたかな。

そんなすごい人だって分かってるなら
見世物になんかしないと思うんだけど。
ファントムが才能を発揮したのは、見世物小屋から
脱出した後じゃないのかな。まあいいんだけど。
この原作にない「見世物小屋」の設定はちょっと
お涙頂戴っぽいのであまり好きじゃないです。
つーか、奇形で見世物ってまんまエレファントマンじゃん。

お墓のシーンでは、ファントムが
「宣戦布告だ!」って漢字四文字熟語を
喋ってるのがなんかおかしかった。
あと、クリスティーヌの父親の墓の上に
堂々と突っ立ってるファントムってどうなの?この罰当たりー!
しかも、このシーン、3Fからだと
ファントムの首から下しか見えないので間抜けでした。

マスカレードはやっぱり本人、というか
役者がそのまま踊ってるのがいいですね。
映画版では主役たち踊ってないし。
ラウルがクリスティーヌをリフトするところが
すごく綺麗でトキメキました。つーか、ラウルカッコイイ!
原作ではあんなに大バカ者だったラウルが!
さすが、イケメン石丸幹二さんです!違いの分かる男!
midoroでさえ知ってるくらい有名な方じゃないですか。
思わず萌えっとなってしまいました~。
ほとんど顔が見えないにも関わらず、
カッコイイのって何でわかるんでしょーね。雰囲気?
イイ男オーラ?単に顔が濃い?

ドン・ファンのシーンでは、フードをすっぽり被っちゃって
何も見えなさそな状態でウロウロしてるファントムが可愛い。
これなら、中の人が入れ換わってても分からないですね。
映画版では別人だってモロわかりでしたけど。
クリスティーヌはまず声で気付けよ、って気もしますが。
それに、天幕のかかったベッドから
カーテンを開いて出て来たファントムが、
きちんとまたカーテンを閉め直してるのが
律儀で笑ってしまいました。
あと、ファントムがクリスティーヌの隣で
椅子にちょこんと座って、くるんと振り向くところが萌えです。

いよいよクライマックス、
ラウルがファントムとクリスティーヌを追いかけますが、
その際、マダム・ジリーがラウルに注意を与えます。
「腕を目の高さにあげておきなさい!」
「どうしてですか?」
「縄が首にかかるのを防ぐためよ!」
これ、ファントムが首絞めの達人だからなんですが、
なんで映画も舞台もこのアホネタを採用してるの!?
よっぽどロイド=ウェーバーのツボだったんでしょうか。
手を挙げてるラウルがアホっぽくて可愛いから、とか・・?

そして、ファントムの地下部屋に
ラウルが駆け込んでくるシーンですが、
今までオールバックできっちりまとめていた髪は
乱れて額に落ちてしまい、サスペンダーのズボンからは、
白シャツが片方だけ、はみ出しちゃってます!!
は、半分!ギャース!!可愛過ぎ!
いかにも慌ててます!って感じのラウルに激もエー!!
(→カーテンコールの挨拶のときも、
石丸さんは最後までそのカッコでした。
ああ、乙女の萌えツボを熟知してますのう!)

さあ、こっからはいよいよファントムの見せ場ですよう!
クリスティーヌに真の素顔を見られてしまったファントム、
さっきまであんなにキメキメで、
いちいちポーズ取ってカッコ付けてたのに、
すっかりショボーンとしてしまいました。
肩を落として棒立ちになっちゃってます。
歩き方もトボトボしてるし、一気に老け込んでしまいました。
そして、帽子がないと、クリスティーヌと
大して背が変わらないことに初めて気付き。
小っさ!ファントム!

そんなショッボいナリだというのに、
声は甘い!甘い!
い、いやーん!!なんて良いお声!とろけるって!!
酔わされまくりです、ファントムの歌に!
あーもう、これだよ!このギャップでしょう!!
姿はこんなにも醜い(というかショボい。切ない・・)のに、
その歌声はまさに天上の音楽!ってね!
そりゃ、自分で自分のこと
「ミュージックオブエンジェル」とか呼んじゃうわ!

映画のファントムはそこまで歌が上手くなくて、
とても聞き惚れるというレベルではありませんでした。
声質も軽いというか薄いというか浅いというか。
それと比べると、やっぱ本職の方はすごいですね。
声の深みや艶はもちろん、伸びも安定感も桁違い。

ラストでクリスティーヌが去った後、
花嫁のベールを抱き締めて、
そこに顔をうずめてしまうファントムが
切なくて切なくて、思わず涙してしまいました。
最後の歌がまた良くてねえ!もう1回聞きたいよー。

ファントムのフェードアウトの仕方も良かったです。
椅子に腰掛けてマントをすっぽりと被るファントム。
やって来たメグ・ジリーがそのマントをめくっても、
ファントムの姿はそこにはなく、残されていたのは仮面だけ・・。
お約束の消失ネタですね。これも舞台ならでは、です。
そういえば、他にも、今あっちにいたところなのに
今度すぐこっちから登場したよ!?
ええ、どうやって!?みたいな場面もありませんでした?
どうやって移動してるんでしょうね?影武者?

ファントム、ちょこちょこっと影とか姿を見せてるだけで、
そんなに出番自体は多くないのにも関わらず、
ラストの歌でもうすっかりノックアウトでした。
もちろんラウルもいい声だしカッコいいんだけど、
やっぱファントム、ですね。

ということで、映画版よりも原作よりも、
全然まともで一番ツッコミどころが少なかったのが、
劇団四季の舞台でした。当たり前か・・。
とにかく歌がいい!あまりの気持ち良さにうっとりしました。
特に、クリスティーヌとラウルの屋根上でのデュエット、
ラストのクリスティーヌとファントムのデュエットが
素晴らしかったです。
1人だって美しいのに、2人の声が絡み合って生まれる
ハーモニーといったらもう・・(溜息)。

そうですよね、元々歌が主題の物語なんだから、
ミュージカルという形式が1番しっくり来るに決まってるか。
原作だといくら歌がすごいって言われてもわかんないし。
逆に、舞台では意外に恋愛の要素は薄かったような気もします。
というか、物語の深みはそんなになかったかも。
歌を聴かせるのがメインで、
細かい気持ちの動きとかはあまり見えなかったので。
キスシーンも本当にはしてないよね?
クリスティーヌの迷いとか別になかった気が。

あと、ほとんど見えなかったので
あくまで印象ですが、私の中のキャスティングイメージに
近い方たちの回に当たったようでラッキーだったかも。
ファントムは断然、薄い顔希望なので!!
高井治さんだそうです。いいですねー。
もう1人の村俊英さんはちょっとイメージ違う・・。強そう。
ラウルの石丸さんは言うに及ばず。まさに貴公子!
そういやクリスティーヌのことに全然触れてないけど、
沼尾みゆきさんという方で、ちょっとブリブリでしたけど、
小柄で可愛くて歌も上手でした。
あと支配人コンビの歌も良かった。おっさんラブ。

今回で、劇団四季にハマる人の気持ちが分かってしまい、
オペラ座、もう1回観に行きたいくらいです。
歌がずっと頭の中でぐるぐる回ってます。
終わったあと、ノリノリで歌ってる爺さんがいましたが、
midoroも帰り道、ついつい口ずさんでましたよ。
「エーンジェルオブミュージック♪わーたしのー♪」

【主な販売グッズ一覧】

ご参考までに・・。

ペーパーバック ¥300
携帯ストラップ マスク ¥1,000
携帯ストラップ シャンデリア ¥1,000
ネックストラップ(近日発売) ¥1,500
キーホルダー 赤 ¥500
キーホルダー 黒 ¥500
ブローチ ¥1,800
クリアファイル(2枚組) ¥500
ボールペン ¥600
メールガードシール ¥800
ハンドタオル(近日発売) ¥600
トートバッグ(飾り付き) ¥2,000
テディ・ベア 白・グレー 各¥3,000
Tシャツ 黒 S・M・L・LL 各¥2,800

あと、パンフレット ¥1,500ね。

2F売店のみで売ってるものもあります。
トレーナー 白・黒 各¥5,900
Tシャツ 白・グレー 各¥3,150
関連CD、書籍、写真集、ビデオ、楽譜など。

05-02-09_18-15ベアの写真、こっそり撮ってみました!
マスクとマントしてるー!
マスクはちゃんと半分ですよ。
可愛いなあ、おい。
値段も手頃だし、彼女が彼氏にねだって
買ってもらうのに丁度よい感じですね。
実際そういうカップル多かった。

05-02-10_02-08



midoroはパンフとストラップを購入。
観る前は1,500円!?高!
これは買わなくていいや!
とか思っていたのに、
観終わったら俄然キャストを
チェックしたくなりました。

そういや、キャストシートもらえなかったんだけど、
一体どこで配ってたんだろ?

パンフ、1,500円もするんだから、
ビニール袋に入れてくれれば良いものを、
剥き身で渡されてしまいました。どうしろと・・。
紙袋はちゃんと別売りです。商魂逞しい。
なので、パンフを入れる袋欲しさに
クリアファイルまで買ってしまった。

なんかせっかく来たから記念に、とかって雰囲気で
買わされちゃいますよねー。
デザインもいいし。仮面がね。
シャンデリアのストラップも買っておけば良かったかと今頃後悔・・。
クリアファイルは1枚だけの値段かと思ったら
実は2枚セットだったのでお得かな?

|

« 「幕末酒場やんなはれ(渋谷)」 | Main | 「オペラ座の怪人」CD購入にあたり比較検討。 »

Comments

You have made some decent points there. I checked on the internet for more info about the issue and found most individuals will go along with your views on this site.

Posted by: Madden Mobile Hack | October 27, 2015 at 22:34

It is really a great and useful piece of info. I am satisfied that you just shared this helpful information with us. Please keep us up to date like this. Thanks for sharing.

Posted by: Daniella | October 27, 2015 at 18:23

What's up, this weekend is good for me, because this time i am reading this enormous informative paragraph here at my home.

Posted by: Summoners War Hack | October 27, 2015 at 12:35

The the one which immediately involves mind is normally IB. It's a frightening exploration-based survival horror video game that occurs in a haunted memorial.

Posted by: game news apps | October 25, 2015 at 15:09

Today, while I was at work, my cousin stole my iPad and tested to see if it can survive a twenty five foot drop, just so she can be a youtube sensation. My apple ipad is now broken and she has 83 views. I know this is entirely off topic but I had to share it with someone!

Posted by: รับสร้างบ้าน | September 28, 2015 at 14:07

This is a topic that's close to my heart... Many thanks! Where are your contact details though?

Posted by: print tshirts | August 14, 2015 at 22:09

SBO Does your blog have a contact page? I'm having a tough time locating it but, I'd like to shoot you an e-mail. I've got some suggestions for your blog you might be interested in hearing. Either way, great website and I look forward to seeing it improve over time.

Posted by: SBO | July 29, 2015 at 00:57

What a stuff of un-ambiguity and preserveness of precious know-how about unpredicted emotions.

Posted by: kim kardashian hollywood hack | July 02, 2015 at 14:52

When I originally commented I seem to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now each time a comment is added I recieve four emails with the exact same comment. Perhaps there is an easy method you are able to remove me from that service? Appreciate it!

Posted by: delhi escort services | June 06, 2015 at 23:26

Amazing issues here. I'm very happy to see your article. Thanks a lot and I am having a look forward to contact you. Will you kindly drop me a mail?

Posted by: thepornmusical.com | April 18, 2015 at 14:04

I will immediately clutch your rss as I can not find your email subscription link or e-newsletter service. Do you have any? Please permit me recognise so that I may just subscribe. Thanks.

Posted by: neckties cufflinks presents | April 02, 2015 at 01:34

How will you enter into a MSN, Hotmail, Perspective or Live account with our hacking service has never been easier.

Posted by: hack a fb account free online | March 17, 2015 at 07:19

Its like you learn my mind! You seem to grasp so much about this, such as you wrote the e book in it or something. I think that you simply could do with a few percent to pressure the message home a bit, however other than that, this is wonderful blog. A great read. I will certainly be back.

Posted by: nintendo ds games | February 12, 2015 at 16:21

Hello, I enjoy reading all of your article. I like to write a little comment to support you.

Posted by: samsung 32 led | February 05, 2015 at 08:51

We stumbled over here from a different web address and thought I should check things out. I like what I see so now i am following you. Look forward to finding out about your web page again.

Posted by: facebook account hack | January 18, 2015 at 18:06

Hi there, i read your blog from time to time and i own a similar one and i was just curious if you get a lot of spam responses? If so how do you protect against it, any plugin or anything you can advise? I get so much lately it's driving me mad so any help is very much appreciated.

Posted by: how to hack a facebook account 2015 | January 18, 2015 at 00:18

Do you have a spam issue on this blog; I also am a blogger, and I was curious about your situation; many of us have developed some nice practices and we are looking to exchange strategies with other folks, why not shoot me an email if interested.

Posted by: codeguard codeguard | January 15, 2015 at 23:35

Pretty section of content. I just stumbled upon your blog and in accession capital to assert that I get actually enjoyed account your blog posts. Any way I will be subscribing to your augment and even I achievement you access consistently rapidly.

Posted by: how to hack facebook account | January 13, 2015 at 05:08

Nice post. I was checkinng continuously this blog and I am impressed! Extremely helpful info specially the last part :) I care for such information much. I was looking for this certain information forr a long time. Thank you and good luck.

Posted by: deb dolen | January 08, 2015 at 15:00

I all the tme emailed this weblog post page to all my contacts, since if like tto read it after that myy friends will too.

Posted by: deborah dolen | January 07, 2015 at 20:23

Good day I am so happy I found your blog, I really found you by mistake, while I was browsing on Google for something else, Anyhow I am here now and would just like to say many thanks for a marvelous post and a all round enjoyable blog (I also love the theme/design), I don't have time to go through it all at the minute but I have book-marked it and also added in your RSS feeds, so when I have time I will be back to read more, Please do keep up the superb work.

Posted by: gesetzliche krankenversicherung vergleich | December 23, 2014 at 01:12

My brother recommended I might liike this web site. He was entirely right. This post actually made my day. You can not imagine just how much time I had spent for this info! Thanks!

Posted by: Deborah Dolen | December 19, 2014 at 13:44

Why visitors still use to read news papers when in this technological globe the whole thing is accessible on web?

Posted by: www.restoredoctors.com | December 16, 2014 at 23:56

Great web site. A lot of helpful information here. I am sending it to some friends ans also sharing in delicious. And obviously, thank you for your effort!

Posted by: rajenterprises.org.in | December 16, 2014 at 23:47

It's perfect time to make some plans for the future and it is time to be happy. I have read this post and if I could I want to suggest you few interesting things or advice. Maybe you could write next articles referring to this article. I wish to read even more things about it!

Posted by: delhi escort | December 16, 2014 at 05:08

hi!,I like your writng very so much! shbare we keep up a correspondence more about your article on AOL? I require an exoert in this spahe to reszolve my problem. Maybe that's you! Having a look forward to peer you.

Posted by: deborah dolen | December 15, 2014 at 05:15

of course like your web site however you have to test the spelling on several of your posts. Several of them are rife with spelling problems and I find it very bothersome to tell the reality nevertheless I will definitely come again again.

Posted by: Delhi Escort | December 14, 2014 at 13:44

I am regular reader, how are you everybody? This paragraph posted at this web page is really nice.

Posted by: delhi escort | December 13, 2014 at 17:24

Hello would you mind stating which blog platform you're working with? I'm looking to start my own blog soon but I'm having a tough time selecting between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your layout seems different then most blogs and I'm looking for something unique. P.S My apologies for being off-topic but I had to ask!

Posted by: escorts in delhi | December 12, 2014 at 06:00

Hello there! Would you mind if I share your blog with my twitter group? There's a lot of folks that I think would really enjoy your content. Please let me know. Thank you

Posted by: delhi call girls | December 12, 2014 at 03:47

I have learn several excellent stuff here. Certainly price bookmarking for revisiting. I wonder how a lot attempt you place to create this type of excellent informative web site.

Posted by: Nathan | December 06, 2014 at 12:49

For the reason that the admin of this website is working, no hesitation very quickly it will be famous, due to its quality contents.

Posted by: Chaos Fighters Hack | December 06, 2014 at 10:10

This web site truly has all of the info I wanted about this subject and didn't know who to ask.

Posted by: Donnie | December 05, 2014 at 23:44

This blog was... how do you say it? Relevant!! Finally I have found something that helped me. Thanks!

Posted by: Game of Thrones A Telltale Games Series Hack | December 05, 2014 at 17:13

Very energetic blog, I enjoyed that a lot. Will there be a part 2?

Posted by: fifa 14 hack + m | December 05, 2014 at 14:31

If you are going for best contents like me, just go to see this web site all the time as it gives feature contents, thanks

Posted by: Wilson | November 27, 2014 at 20:12

It's really very difficult in this busy life to listen news on Television, thus I just use web for that reason, and get the latest news.

Posted by: Denice | November 21, 2014 at 08:42

Hello mates, how is all, and what you would like to say regarding this paragraph, in my view its really remarkable in favor of me.

Posted by: Huey | November 21, 2014 at 08:40

I really like your blog.. very nice colors & theme. Did you create this website yourself or did you hire someone to do it for you? Plz reply as I'm looking to create my own blog and would like to find out where u got this from. appreciate it

Posted by: newhack.eu | November 21, 2014 at 07:45

Terrific work! This is the type of info that are meant to be shared around the internet. Disgrace on the seek engines for no longer positioning this submit upper! Come on over and visit my web site . Thanks =)

Posted by: piratagedejeuxandroid.com | November 20, 2014 at 09:58

Wow that was strange. I just wrote an very long comment but after I clicked submit my comment didn't show up. Grrrr... well I'm not writing all that over again. Anyhow, just wanted to say great blog!

Posted by: Olivia | November 20, 2014 at 09:44

When someone writes an post he/she keeps the plan of a user in his/her brain that how a user can be aware of it. Thus that's why this post is outstdanding. Thanks!

Posted by: Candy Crush Saga hack | November 20, 2014 at 09:36

Hello! This is kind of off topic but I need some guidance from an established blog. Is it hard to set up your own blog? I'm not very techincal but I can figure things out pretty fast. I'm thinking about making my own but I'm not sure where to start. Do you have any points or suggestions? With thanks

Posted by: clash of clans hack tool | November 20, 2014 at 09:25

I couldn't refrain from commenting. Exceptionally well written!

Posted by: clash of clans hack | November 20, 2014 at 09:18

I all the time emailed this web site post page to all my associates, since if like to read it after that my friends will too.

Posted by: Zenonia 5 Hack | November 19, 2014 at 07:14

My developer iis trying too convince me to move to .net from PHP. I have always disliked the idea because of the expenses. But he's tryiong none tthe less. I've been using WordPress on a variety of websites for about a yeaar annd am concerned about switching to another platform. I have heard good things about blogengine.net. Is there a way I can import alll my wordepress posts innto it? Any kind of help would be really appreciated!

Posted by: sims freeplay hack app | November 18, 2014 at 05:37

I believe what you said made a great deal of sense. But, what about this? what if you wrote a catchier title? I ain't saying your content isn't good, but suppose you added a post title to maybe get people's attention? I mean 劇団四季「オペラ座の怪人」長文感想。: あほみどろどろどろ is kinda boring. You ought to peek at Yahoo's home page and note how they create post headlines to get viewers interested. You might add a related video or a pic or two to grab people interested about everything've got to say. In my opinion, it might bring your posts a little bit more interesting.

Posted by: delhi escort | November 12, 2014 at 10:08

Attractive section of content. I just stumbled upon your web site and in accession capital to assert that I acquire in fact enjoyed account your blog posts. Anyway I will be subscribing to your augment and even I achievement you access consistently rapidly.

Posted by: My Free Zoo Hack | November 11, 2014 at 22:15

Do you mind if I quote a couple of your posts as long as I provide credit and sources back to your website? My blog is in the very same niche as yours and my visitors would definitely benefit from a lot of the information you present here. Please let me know if this okay with you. Thanks!

Posted by: simcity 4 deluxe download ita machine embroidery | November 05, 2014 at 07:51

Thank you, I've recently been searching for information about this topic for a long time and yours is the best I have came upon so far. But, what about the bottom line? Are you positive about the source?

Posted by: cheats for farmville 2 on facebook 2012 free | November 03, 2014 at 00:46

Good post. I learn something totally new and challenging on sites I stumbleupon every day. It's always helpful to read through content from other writers and practice something from other websites.

Posted by: freenopass | November 01, 2014 at 11:39

Good replies in return of this issue with genuine arguments and telling all regarding that.

Posted by: fast and furious 7 imdb | October 27, 2014 at 03:29

Hey There. I found your blog using msn. This is a very well written article. I will make sure to bookmark it and come back to read more of your useful info. Thanks for the post. I'll certainly return.

Posted by: Nora | October 26, 2014 at 06:47

Hello there, I found your website by means of Google at the same time as looking for a related subject, your website got here up, it seems to be great. I've bookmarked it in my google bookmarks. Hello there, just changed into alert to your blog thru Google, and found that it is really informative. I am going to watch out for brussels. I will be grateful when you continue this in future. Lots of other people can be benefited from your writing. Cheers!

Posted by: seouljejach.co.kr | October 26, 2014 at 02:10

It's going to be ending of mine day, however before ending I am reading this enormous article to improve my know-how.

Posted by: Madden NFL Mobile hack android | October 24, 2014 at 19:56

Everything typed made a bunch of sense. However, think on this, what if you wrote a catchier title? I ain't suggesting your content isn't solid, but what if you added a post title that makes people want more? I mean 劇団四季「オペラ座の怪人」長文感想。: あほみどろどろどろ is a little vanilla. You might glance at Yahoo's home page and note how they create news headlines to grab viewers interested. You might add a related video or a related pic or two to get readers interested about everything've written. In my opinion, it could bring your posts a little livelier.

Posted by: free no password dojo 3 crossfit | October 20, 2014 at 06:46

This piece of writing will help the internet viewers for creating new weblog or even a blog from start to end.

Posted by: gta 5 pc download full game | October 19, 2014 at 14:03

Greetings! I've been following your web site for a while now and finally got the courage to go ahead and give you a shout out from Atascocita Tx! Just wanted to tell you keep up the fantastic work!

Posted by: Kim Kardashian Hollywood kostenloser download | October 13, 2014 at 18:35

I really like your blog.. very nice colors & theme. Did you create this website yourself or did you hire someone to do it for you? Plz respond as I'm looking to design my own blog and would like to know where u got this from. thanks

Posted by: Order Chaos Online download free | October 13, 2014 at 18:02

I am not certain where you are getting your info, however great topic. I needs to spend a while studying much more or understanding more. Thank you for magnificent information I was searching for this info for my mission.

Posted by: madden nfl virgin mobile Hacks | October 12, 2014 at 23:08

What a information of un-ambiguity and preserveness of valuable experience regarding unpredicted emotions.

Posted by: Order Chaos Online hack no survey | October 12, 2014 at 18:29

Hi there, this weekend is pleasant designed for me, since this time i am reading this wonderful informative paragraph here at my house.

Posted by: Order Chaos Online download free | October 12, 2014 at 16:55

Thanks for finally talking about >劇団四季「オペラ座の怪人」長文感想。: あほみどろどろどろ

Posted by: Madden Nfl windows t-mobile credit cards hacked numbers | October 12, 2014 at 09:38

Admiring the hard work you put into your site and in depth information you offer. It's great to come across a blog every once in a while that isn't the same outdated rehashed material. Excellent read! I've bookmarked your site and I'm adding your RSS feeds to my Google account.

Posted by: Z Hunter War of The Dead pirater | October 09, 2014 at 17:44

Appreciate this post. Will try it out.

Posted by: power pole Anchor blade | October 09, 2014 at 14:27

My coder is trying to convince me to move to .net from PHP. I have always disliked the idea because of the expenses. But he's tryiong none the less. I've been using WordPress on a variety of websites for about a year and am nervous about switching to another platform. I have heard good things about blogengine.net. Is there a way I can import all my wordpress posts into it? Any kind of help would be greatly appreciated!

Posted by: Brave Trials haken | October 06, 2014 at 03:37

Good article! We are linking to this great content on our website. Keep up the good writing.

Posted by: hack cheat download free | October 05, 2014 at 07:06

I do not know if it's just me or if perhaps everybody else encountering issues with your site. It seems like some of the written text in your posts are running off the screen. Can somebody else please comment and let me know if this is happening to them too? This could be a problem with my internet browser because I've had this happen before. Thank you

Posted by: Klondike Cheats | October 02, 2014 at 00:13

Hey very interesting blog!

Posted by: www.youtube.com | September 19, 2014 at 23:56

In fact when someone doesn't know then its up to other people that they will help, so here it happens.

Posted by: anatomy | September 19, 2014 at 15:12

Hello, yup this article is actually good and I have learned lot of things from it regarding blogging. thanks.

Posted by: Indira | September 19, 2014 at 03:23

Musically, she gets touched upon different styles progressively, and a five-piece music group (with two assistance singers) capably really helped her run through her historical past. The girl dark-hued voice what food was in fine shape as she worked well her way by way of a setlist which focused more on past triumphs dissimilar to the girl most recent lp, very last year's "Closer for the Real truth. " The woman didn't even talk about the disc from the level. Nonetheless, must the girl? She's Co?teux, and shameless plugging appears beneath her.

Posted by: Dress To Kill Tour | September 18, 2014 at 21:52

Normally I do not learn post on blogs, however I would like to say that this write-up very pressured me to try and do so! Your writing style has been surprised me. Thank you, quite great article.

Posted by: hack facebook | September 17, 2014 at 16:43

I think the admin of this website is in fact working hard in support of his web page, for the reason that here every information is quality based data.

Posted by: http://forextradersinc.com/ | September 17, 2014 at 06:07

This paragraph is actually a fastidious one it assists new web people, who are wishing for blogging.

Posted by: hack wifi password | September 16, 2014 at 14:18

I know this web site presents quality based posts and other data, is there any other web page which provides these data in quality?

Posted by: best Rated air Purifier | September 07, 2014 at 21:18

I don't even know how I ended up here, but I thought this post was good. I don't know who you are but cerrtainly you're going to a famous blogger if you aren't already ;) Cheers!

Posted by: african animals quizzes | September 07, 2014 at 00:49

Wow, amazing blog layout! How long have you been blogging for? you make blogging look easy. The overall look of your web site is great, as well as the content!

Posted by: Latonya | September 06, 2014 at 22:29

Hi there just wanted to give you a quick heads up. The words in your content seem to be running off the screen in Chrome. I'm not sure if this is a format issue or something to do with browser compatibility but I figured I'd post to let you know. The design look great though! Hope you get the issue fixed soon. Thanks

Posted by: Ocean Kayaks Fishing | August 31, 2014 at 08:20

You could definitely see your expertise within the work you write. The world hopes for more passionate writers like you who are not afraid to say how they believe. All the time follow your heart.

Posted by: investissement en bourse | August 30, 2014 at 23:43

It's really a great and helpful piece of info. I'm happy that you simply shared this helpful info with us. Please stay us informed like this. Thanks for sharing.

Posted by: tv Built In dvd freeview | August 29, 2014 at 08:29

What a material of un-ambiguity and preserveness of precious know-how regarding unpredicted emotions.

Posted by: Http://Youtube.Com/Watch?V=N6GgfefP8Q0 | August 27, 2014 at 16:26

Hmm is anyone else having problems with the images on this blog loading? I'm trying to determine if its a problem on my end or if it's the blog. Any feedback would be greatly appreciated.

Posted by: youtube.com | August 26, 2014 at 22:40

I really like your blog.. very nice colors & theme. Did you make this website yourself or did you hire someone to do it for you? Plz reply as I'm looking to design my own blog and would like to know where u got this from. cheers

Posted by: Top 10 fishing Kayaks | August 26, 2014 at 21:25

My coder is trying to persuade me to move to .net from PHP. I have always disliked the idea because of the costs. But he's tryiong none the less. I've been using Movable-type on numerous websites for about a year and am nervous about switching to another platform. I have heard excellent things about blogengine.net. Is there a way I can transfer all my wordpress posts into it? Any help would be really appreciated!

Posted by: collier anti aboiement Pas cher | August 26, 2014 at 04:36

There's definately a lot to know about this subject. I like all of the points you've made.

Posted by: my Free Zoo cheats | August 24, 2014 at 10:16

Hi! I know this is kind of off topic but I was wondering which blog platform are you using for this website? I'm getting fed up of Wordpress because I've had problems with hackers and I'm looking at options for another platform. I would be fantastic if you could point me in the direction of a good platform.

Posted by: equideow hack | August 23, 2014 at 23:32

Hi there, I enjoy reading through your article post. I like to write a little comment to support you.

Posted by: gta 5 cheats money | August 19, 2014 at 01:17

Greetings! Very useful advice in this particular post! It is the little changes which will make the most significant changes. Thanks for sharing!

Posted by: emoroide | August 17, 2014 at 21:05

After looking into a handful of the blog posts on your website, I seriously like your way of blogging. I book marked it to my bookmark site list and will be checking back in the near future. Please visit my website too and let me know your opinion.

Posted by: rencontre cougar | August 16, 2014 at 07:32

I absolutely love your blog.. Pleasant colors & theme. Did you create this website yourself? Please reply back as I'm hoping to create my own site and would like to know where you got this from or exactly what the theme is called. Kudos!

Posted by: temple run cheats | August 02, 2014 at 17:52

Heya i'm for the first time here. I found this board and I to find It truly useful & it helped me out much. I'm hoping to offer one thing again and aid others such as you helped me.

Posted by: moshi monsters membership codes | August 02, 2014 at 11:24

Very rapidly this web site will be famous amid all blogging visitors, due to it's nice posts

Posted by: escort services in delhi | July 30, 2014 at 15:41

whoah this weblog is great i like studying your articles. Keep up the good work! You recognize, lots of individuals are looking round for this information, you could aid them greatly.

Posted by: minecraft games | July 29, 2014 at 16:52

I seriously love your blog.. Excellent colors & theme. Did you develop this amazing site yourself? Please reply back as I'm attempting to create my own personal site and want to find out where you got this from or what the theme is named. Thanks!

Posted by: Arnulfo | July 25, 2014 at 18:32

I read this paragraph fully regarding the comparison of newest and previous technologies, it's awesome article.

Posted by: rencontre une cougars | July 25, 2014 at 08:20

Thank you a lot for sharing this with all folks you actually recognize what you're talking about! Bookmarked. Kindly additionally visit my site =). We could have a hyperlink alternate agreement among us

Posted by: my free zoo Hack | July 24, 2014 at 14:29

I am actually happy to read this blog posts which contains plenty of helpful information, thanks for providing such data.

Posted by: luton emergency locksmith | July 24, 2014 at 12:58

Hi mates, how is the whole thing, and what you desire to say on the topic of this post, in my view its genuinely amazing in support of me.

Posted by: locked myself out of my house in luton | July 24, 2014 at 12:55

We're a group of volunteers and opening a brand new scheme in our community. Your web site provided us with useful info to work on. You've done an impressive activity and our whole group shall be grateful to you.

Posted by: locked out in luton | July 24, 2014 at 00:49

Hi my family member! I want to say that this post is amazing, nice written and come with approximately all important infos. I would like to peer extra posts like this .

Posted by: gta 5 code argent | July 23, 2014 at 03:00

Appreciate this post. Let me try it out.

Posted by: nba 2k14 cheats | July 21, 2014 at 03:44

I am truly happy to glance at this weblog posts which carries tons of valuable data, thanks for providing these kinds of information.

Posted by: simpsons tapped out hack | July 17, 2014 at 13:30

I am regular visitor, how are you everybody? This piece of writing posted at this web site is genuinely good.

Posted by: equideow hack | July 17, 2014 at 08:09

The SEGA-like graphics and sounds gives the game a fun, classic edge. In the 2006 World Baseball Classic, Japan defeated the heavily favored American and Cuban teams to capture the title. In this game you will build, sell and upgrade houses to boost your rental income and all before the deadlines.

Posted by: baseball superstars 2013 hack | July 13, 2014 at 07:09

Great article. I will be going through some of these issues as well..

Posted by: Baseball Superstars 2013 Hack | July 09, 2014 at 11:58

When I initially commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox and now each time a comment is added I get several emails with the same comment. Is there any way you can remove me from that service? Thanks a lot!

Posted by: whatsapp hacken | July 08, 2014 at 14:39

At this time it sounds like Drupal is the top blogging platform available right now. (from what I've read) Is that what you are using on your blog?

Posted by: plan cul gratuit | July 06, 2014 at 18:43

Hi there, I check your blogs like every week. Your humoristic style is awesome, keep it up!

Posted by: option binaire | July 05, 2014 at 21:18

Yes! Finally someone writes about plan cul.

Posted by: Lynne | July 04, 2014 at 08:33

Hi to every body, it's my first pay a quick visit of this web site; this blog includes awesome and in fact good stuff for visitors.

Posted by: Franklin TN Chiropractor | July 03, 2014 at 23:19

This article gives clear idea for the new viewers of blogging, that really how to do running a blog.

Posted by: nba2k14cheatsz.wordpress.com | July 03, 2014 at 16:14

Howdy! Someone in my Facebook group shared this site with us so I came to check it out. I'm definitely loving the information. I'm bookmarking and will be tweeting this to my followers! Great blog and wonderful style and design.

Posted by: Point Fifa 14 | July 03, 2014 at 01:17

Hi there, just became aware of your blog through Google, and found that it is truly informative. I am going to watch out for brussels. I will be grateful if you continue this in future. Many people will be benefited from your writing. Cheers!

Posted by: http://rencontretransfr.info | July 01, 2014 at 23:19

What's up, just wanted to say, I liked this article. It was funny. Keep on posting!

Posted by: rencontre cougar | July 01, 2014 at 22:08

Whoa! This blog looks just like my old one! It's on a entirely different topic but it has pretty much the same page layout and design. Superb choice of colors!

Posted by: http://planculcesoir.net | June 27, 2014 at 00:17

This blog was... how do you say it? Relevant!! Finally I have found something that helped me. Thanks!

Posted by: Ios 8 Download | June 26, 2014 at 09:05

Hello, this weekend is good in support of me, since this time i am reading this wonderful educational paragraph here at my residence.

Posted by: option binaire | June 25, 2014 at 10:21

Very soon this web page will be famous among all blog viewers, due to it's nice content

Posted by: Dungeon Hunter 4 Cheats | June 22, 2014 at 14:14

Very descriptive article, I enjoyed that a lot. Will there be a part 2?

Posted by: plan cul | June 22, 2014 at 07:48

I'm pretty pleased to discover this site. I need to to thank you for ones time due to this wonderful read!! I definitely really liked every bit of it and i also have you book marked to see new information on your web site.

Posted by: castle clash hack | June 18, 2014 at 06:48

Thanks for sharing your thoughts on subway surfers on youtube. Regards

Posted by: subway surfers hack | June 13, 2014 at 17:58

each time i used to read smaller articles or reviews which as well clear their motive, and that is also happening with this piece of writing which I am reading at this place.

Posted by: game hack tool | June 13, 2014 at 10:58

What's up everyone, it's my first go to see at this site, and piece of writing is in fact fruitful designed for me, keep up posting these articles.

Posted by: admitvip | June 09, 2014 at 11:11

Great site you have got here.. It's hard to find good quality writing like yours nowadays. I truly appreciate individuals like you! Take care!!

Posted by: venus factor | June 08, 2014 at 07:37

Terrific article! This is the kind of info that are meant to be shared around the internet. Disgrace on Google for not positioning this post upper! Come on over and visit my website . Thank you =)

Posted by: venus factor | June 08, 2014 at 05:17

Hi! I could have sworn I've been to this site before but after checking through some of the post I realized it's new to me. Anyhow, I'm definitely glad I found it and I'll be bookmarking and checking back often!

Posted by: free hack whatsapp | June 06, 2014 at 01:43

Hi! I could have sworn I've been to this site before but after checking through some of the post I realized it's new to me. Anyhow, I'm definitely glad I found it and I'll be bookmarking and checking back often!

Posted by: free hack whatsapp | June 06, 2014 at 01:43

wonderful insight. Really enjoyed reading this blog. Keep up the good work and to everyone keep on learning!

Posted by: psn code generator password | April 27, 2014 at 07:08

HTC EVO 4G's outstanding list of features include a 1 Ghz Snapdragon processor, 4. Apple iphone recreation progress and i - Pad recreation progress prepare has frightened a excellent figure of purchasers by contribution sole range of Apple iphone game titles and i - Pad video games. The media went to town on this issue and it was only when tons of medical and scientific research published in peer-reviewed journals was brought to bear that palm oil was, in fact, heart friendly and healthful, that CSPI and others beat a hasty retreat.

Posted by: fifa 14 hack | April 21, 2014 at 07:51

great insight. Really enjoyed looking over this blog. Keep up the good work and to everyone keep on tweeting!

Posted by: www.youtube.com | April 16, 2014 at 18:16

WHO convention on tobacco control is essential to apply in the cigarette industry in Indonesia. The result is reported and written by Farid Gaban and Alfian Hamzah from Pena Indonesia news agency and Mardiyah Chamim of Tempo Magazine. With bike racing games, kids and young adults will be entertained the whole time.

Posted by: csr racing hack | April 14, 2014 at 16:41

great insight. Really enjoyed browsing this blog. Keep up the good work and to everyone keep on whatsapping!

Posted by: how to spy on whatsapp | April 09, 2014 at 15:25

Νice blog hеre! Also your աebsite rwthеr a lot up fast! Whaat web host are youu the use of? Cann I get yokur associate link on your Һost? I desігe my ѕte loaded up as fast as yours lol

Posted by: jailbreak iphone 4 without computer ios 6 | April 03, 2014 at 17:27

Tɦank you for shaгing your thoughts. I truly appreciatе your efforts and I wіll be waiting for youг furtheг wriite ups thank you once again.

Posted by: Plr Products Illinois Laws On Bullying | March 26, 2014 at 19:10

Summoners that disconnect while CCed will now properly run back to base. last hitting with the champion you want to improve with. The list of jersey types are rather extensive with there being authentic NFL jerseys that are made for all ages and both genders, such as youth jerseys, personalized, throwback, and much more.

Posted by: Olga | March 24, 2014 at 18:48

Simply wish to say your article is as astonishing. The clearness in your post is just cool and i can assume you're an expert on this subject. Fine with your permission let me to grab your feed to keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and please carry on the gratifying work.

Posted by: Csr Racing Hack | March 23, 2014 at 20:58

Hi there! Quick question that's entirely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My web site looks weird when viewing from my iphone4. I'm trying to find a theme or plugin that might be able to correct this problem. If you have any recommendations, please share. Appreciate it!

Posted by: whatsapp spy free download | March 22, 2014 at 16:08

Whoa! This blog looks exactly like my old one! It's on a totally different topic but it has pretty much the same page layout and design. Wonderful choice of colors!

Posted by: whatsapp spy free download | March 13, 2014 at 09:23

Hello there! This blog post couldn't be written much better! Going through this post reminds me of my previous roommate! He constantly kept preaching about this. I most certainly will forward this post to him. Pretty sure he's going to have a great read. Many thanks for sharing!

Posted by: Angry Birds GO Hack | January 14, 2014 at 17:31

It is not my first time to go to see this site, i am visiting this website dailly and get pleasant facts from here daily.

Posted by: Dianna | January 09, 2014 at 15:38

ヨーロッパ在住なんで、僕はロンドンのHer majesty theatreの本場のPhantomしか見たことがなくて
劇団四季のほうはどうなんだろうと気になっていました。
わかりやすいレビューありがとうございます。

さて、本場のPhantomは素晴らしいの一言です。やはりPhantomの世界観には英語のほうがあいそうですね
いつかいかれてください、それでは!

Posted by: phantom | April 11, 2012 at 22:59

mari様、お越しいただいてありがとうございます!
キャストのことも何も知らず、ふわーと観に行ってしまったので、
後でラッキーだったことに気付いて小躍りした次第です。
他の方のも観てみたいのですが、どなたがその日出られるかは、
チケットを取ってみないと分からないのですよね?
四季ビギナーなのでその辺りが良く分からなくて。

ライオンキングも生演奏なのですか。
それは是非行ってみたいです!
ライオンキングも感動とはまた別のところで、
相当ツッコミどころがありそうですので・・。

Posted by: midoro | June 06, 2005 at 03:47

こんにちは!遊びに来させていただきました。
midoroさんは初四季だったんですね。それで石丸ラウルが見られるとは…いいものを見ましたね!舞台ならではの生歌、生演奏も堪能されたようで良かったです(生オケは東京ライオンキングなども生演奏ですね)。
ミュージカルは本当に帰り道で歌いたくなっちゃいますね。


Posted by: mari | June 05, 2005 at 20:42

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/61026/2866648

Listed below are links to weblogs that reference 劇団四季「オペラ座の怪人」長文感想。:

» 劇団四季版 オペラ座の怪人(1/28) [しねまぶっくつれづれだいありー]
 私が何年越しかでみたかった四季版を汐留でみてきました。  2週間前に映画版を見ていて、ストーリーは把握しているので、すこし余裕を持って観劇することができました... [Read More]

Tracked on February 10, 2005 at 18:43

» 劇団四季「オペラ座の怪人」 [yana'sつれづれ]
劇団四季「オペラ座の怪人」を見てきました。なんとなんと、調べてみたら9年ぶり!映画を先月見たので、舞台ではどうなってたっけ?というところもたくさんあり、いつも以... [Read More]

Tracked on March 17, 2005 at 01:36

» 劇団四季 オペラ座の怪人 [Hana*shigure]
オペラ座の怪人 ロングランキャストposted with amazlet at 05.04.06劇団四季ロングラン・キャスト 劇団四季ミュージカル・オーケストラ... [Read More]

Tracked on April 06, 2005 at 01:01

« 「幕末酒場やんなはれ(渋谷)」 | Main | 「オペラ座の怪人」CD購入にあたり比較検討。 »